Blog Archive

cauta in blog

May 5, 2012

muzeul (national al?) taranului roman si statuia lui traian in costum national

nu intelegeam de ce i s-a atribuit MTR-ului calitatea de national. uite ca dupa ziua de azi am inteles. intrand spre atelierul de care ma ocup am vazut, de dimineata, o scena. in toata splendoarea ei. o scena de spectacol. mi-am zis ca poate vine cineva sa inmaneze ceva premii, spre seara la racoare. in aproximativ o ora incepe spectacolul. muzica nene, nu zgomot. populara, ca la trecerea dintre ani. voie buna, mancari (am fost invitat dar am refuzat ca-mi statea in gat, de) si cantari patriotice. prin curtea muzeului (vai ce tristete ma cuprinde) stargate-uri. porti in miniatura in spiritul morilor alea mici ce-ti alina insomniile de cartier. una peste alta m-am ingrozit. asta e NATIONAL AL (nu nationalul)!!!
si cand ii aud pe unii ca statuia lui Traian (a lui Gorduz dar TURNATA DE BOLBOREA) e urata imi vine sa plec... cu tot respectul pentru domni si doamne spun si eu asa: lucrarea lui Gorduz si amplasamentul este un miracol (prin felul cum a aparut si prin cine a aparut). este un inceput miraculos ce nu suporta refuz.
da, eu cred ca acea statuie este foarte aproape de un adevar national.
asa simt eu, ma scuzati!

No comments: