Blog Archive

cauta in blog

November 2, 2011

Grecia si criza

Interesanta situatie. Mai interesant e ca media nu reflecta indeajuns aceasta luare de pozitie a Guvernului grec, referendumul. Nu exista , e nula, neinteresanta, prosteste pe copii.
Adica, bine, am inteles, ne-ati promis ca daca intram in UE si in zona euro o sa fie bine. A fost bine. Adica ne-ati dat, si tot dat ani de-a randul si nu ati spus nimic despre ce se intampla in mod real. Ati asteptat sa ajungem in chingi. Si acum ne "salvati". Din nou. Ne-ati facut fericiti odata. Si ne mai faceti inca. Ne stergeti datoriile pe care noi le-am facut pentru a trai visul ueuropean. noi am luat-o de buna si ne-am bucurat. Doar fericirea si bunastarea era tinta, nu? Noi nu ne jucam cand e vorba de distractie. Ne-am distrat si acum ne spuneti ca nu, nu e bine ce am facut. Trebuie sa suferim pentru ca am luat-o de buna. Vreti sa ne stergeti datoriile. Care datorii??? Cele facute de un Guvern ce urmarea un program ueuropean?
Poate ca grecii mai si vor sa fie intrebati, ca popor, ce vor sa faca. Nu doar sa se tot hotarasca in numele lor.
Innebunesc nemtii si germanii ca nu sunt luati in seama. Ce seama? Au presat si au investit in Grecia cu gandul ca tot ei vor castiga (asta se intampla si la noi). Si uite ca afacerea ueuropeana nu a mers. "Stergerea" datoriilor Greciei este o masura pentru a salva prostia pe care puternicii UEuropei au facut-o. Cand afacerea merge prost "se vine cu bani de acasa".
Mai degraba, aroganta cu care au operat ei in acest spatiu este cauza acestor nenorociri. Uite acum cum sar ca disperatii sa se ajute tot pe ei. Pentru ca nu Grecia falimenteaza ci proiectul lor autoritarist, ideologic, fantasmagoric. Nu vor sa tina cont de diversitatea popoarelor, cred ca moneda uneste (asta e o teorie veche regasita si-n capul lui Monet si al celorlalti). Ei cred, in ton cu marxismul, ca economico-socialul e problema si daca acesta e tinut in frau va curge lapte si miere. Dar popoarele sunt o realitate, spiritul lor s-a intarit in mii de ani si nu e usor sa treci cu plugul si sa te faci ca nu vezi. Elitismul, centralizarea administrativa lasa sa se coaguleze in planul social un altfel de duh. E duhul real al popoarelor. Cam asta se intampla si cu sistemul de educatie. Fac teme, dau lucrari, inata poezii si biologii insa copiii sunt in alta parte. Si apoi ne intrebam ce e cu ei de se revolta.
Sunt posibile conflicte majore. Eu zic:
BRAVO GRECIA!

No comments: