Blog Archive

cauta in blog

May 16, 2011

Vitelul si stejarul, Soljenitin

Soljenitin: 
Din cauza copiilor sã facem concesii violentei? Atunci ce-i reprosãm Occidentului? Imi trasasem deja modul în care aveam sã mã comport:
„Le voi rãspunde acelora care ne amenintã astãzi sau se vor apuca sã ne ameninte în viitor pe mine si pe copiii mei. Nu o datã am spus cã sînt gata sã-mi dau viata. Asta nu este o formulã retoricã. Eu, într-adevãr, sînt gata sã-mi dau viata în fiecare zi si în fiecare ceas — si aceastã împrejurare este singura care m-ajutã de-atîtia ani sã-mi desfãsor activitatea. Si sotia mea s-a cãsãtorit cu mine motivatã fiind de aceeasi constiintã si de aceeasi disponibilitate: fãrã a face concesii, sã fie gata în orice clipã a-si da viata. Chemînd lumea sã se contrapunã violentei, bine mi-ar sta dacã m-as lãsa cuprins de teama cã va fi asasinat careva dintre noi. Nu ne vom lãsa intimidati de amenintãri, de oriunde ar veni ele — de la un regim totalitar sau de la niste bande de stînga. Sub drapelele acestora, cîte mii de copii din tara noastrã au fost lãsati sã moarã — si lãsati fãrã pãrinti, si trimisi în taigaua geroasã în cãrute cu familii «des-chiaburite», si în Ucraina paralizatã de «blocada foametei» gestionatã de Komsomol, cînd o familie condamnatã n-avea voie nici mãcar sã bea apã de la fîntîna din bãtãturã! Toate aceste pierderi de vieti de copii sînt o cantitate neglijabilã pentru voi, steagul marxist nu-i încã suficient de împodobit cu ele? — Visati sã le sporiti numãrul si cu copiii nostri? Orice conditie, pe care ne-o va pune orice opresor din lume, noi o vom îndeplini exact pe dos."

Eu:
In Rusia, in urma primului razboi mondial, al razboiului civil si in urma epurarilor masive din anii '30 circa 8.000.000 (opt milioane de copii) au ramas orfani (B. Souvarine). Dintre acesti copii au fost recrutati viitorii cekisti, nkvdisti, acei tortionari apti sa dezmembreze in bataie un om. Copii fara mama, fara tata ce nu au primit nicio mostenire culturala/spirituala (in afara de bani, bani, bani; mancare, mancare, mancare; haine, haine, haine; apartamente, apartamente, apartamente). Copii crescuti de altcineva. Asa se intampla si astazi. Crescandu-ne copiii in absenta si prin delegare ne crestem proprii calai. Acesti copii crescuti fara caldura parinteasca ne vor spulbera cu prima ocazie.

No comments: