Blog Archive

cauta in blog

October 11, 2010

Scarba maxima - sau cum se apara cultura romana (aia care ba e, ba nu e ) in fata unor acuze

Mircea Cartarescu in loc sa taca si sa lase sa vorbeasca cartile pe care le-a scris incepe sa se disculpe (aici). Oroare maxima. Stiam ca totul se poate argumenta. Nici macar nu mai e interesant sa vezi cum "cultura romana" se perie singura. Am citit recent in "Pacatul impotriva spiritului" articolul lui Culianu "Cultura romana". Pai, mai domnilor. Despre voi vorbeste. Si vorbeste tare. Tare bine.
Se vorbeste despre cultura romana cum imi spune mie tata (si atatia tati):
pai eu am muncit toata viata! 
La care eu raspund: si daca ati muncit toata viata de ce arata tara in halul asta? 
raspunsul lui: din cauza unora ca tine.
Cam asa. 
Noi am facut cultura MARE. 
Intreb eu: daca ati facut cultura MARE de ce suntem atat de tampiti cu totii?
Raspunsul lor: din cauza unora ca tine.

No comments: