Blog Archive

cauta in blog

November 29, 2009

Morrissey: Sinuciderea este un act onorabil

Celebrul cantaret Morrissey, considerat unul dintre cei mai influenti artisti care au existat vreodata, spune ca reflecteaza asupra ideii de a-si lua viata si descrie sinuciderea drept un act "onorabil", relateaza The Telegraph.

Fostul lider al formatiei The Smiths, celebru pentru versurile sale melancolice, crede ca sinuciderea este "un act de mare autocontrol".
Morrissey a fost intrebat, la Radio 4's Desert Island Discs, daca s-a gandit vreodata sa-si aleaga momentul in care va incheia socotelile cu viata.

"Da, m-am gandit. Cred ca autodistrugerea este onorabila. Intotdeauna am crezut asta. Este un act de mare control si inteleg oamenii care fac acest lucru", a raspuns el.

Intrebat ce ar lua pe o insula pustie, Morrissey a raspuns: "Fie as lua un pat, pentru ca imi place sa dorm, fie as lua o punga cu somnifere, pentru s-ar putea sa vreau sa ies repede din viata".
Pus sa aleaga intre cele doua, Morrissey a afirmat: "As alege patul ... imi place sa stau ascuns si sa ma scufund. Tutoror ne place sa dormim - este fratele mortii. Somnul inseamna decuplarea creierului si uitarea de noi insine".

Morrissey, in varsta de 50 de ani, care a lesinat pe scena luna trecuta, la un concert, spune ca se gandeste des la moartea sa.

"Sunt fascinat de cat de scurta este viata, pentru ca toti stim ca toporul va cadea...", spune el, declarandu-se fascinat de felul in care oamenii aleg sa-si foloseasca timpul, avand in vedere certitudinea permanenta a mortii.

"Cred ca lumea este intunecata si nebuna iar a fi om este o sarcina dificila. Toata lumea moare strigand, nimeni nu moare razand".

El a precizat ca inca de mic s-a simtit "separat" de ceilalti oameni.

"Am fost considerat dezechilibrat, lucru care m-a ajutat mult. Mi-a confirmat ca nu voi creste mare pentru a fi ca cei pe care ii stiam, am vrut o viata complet diferita".



Hotnews

No comments: